KORIDOR 5C SE GRADI

 

Koridor 5c je najambiciozniji investicioni program u Bosni i Hercegovini, koji zahtijeva značajne finansijske i ljudske resurse. Korist od Koridora 5c je višestruka za građane i bh. privredu.

Svjedoci smo  vanredne situacije koja je zbog pandemije koronavirusa zadesila cijelu planetu, pa samim tim i našu domovinu Bosnu i Hercegovinu.

Javno preduzeće Autoceste FBiH jedna je od kompanija koja je značajan dio svojih aktivnosti i obaveza nastavila sprovoditi i u ti specifičnim okolnostima. Ovdje nema mnogo filozofije – morate se prilagoditi i nastaviti dalje, a ko se brže prilagodi bit će uspješniji. Stoga smo mi iskoristili ovu kriznu situaciju kao priliku da predvidimo posao i uz sve prevetivne mjere zaštite radnika, stvaranja sigurnih uslova rada, intezivirali izgradnju Koridora 5c, kao kapitalnu investiciju, jer to je ključna mjera za opstanak privrede i domaćih kompanija.

Izgradnja na svim aktivnim gradilištima nije stala niti dana u vrijeme pandemije. Ključni projekti koje smo započeli imaju svoj kontinuitet i planiramo ih završiti u predviđenim rokovima. Imamo radove u sjevernom dijelu koji sad ide do Poprikuša, zatim u centralnom dijelu to su dva lota od Tarčina do Ivana. Također, tu su dionice na jugu, Buna – Počitelj, na kojoj su radovi u završnoj fazi i dionica Počitelj – Zvirovići sa jednim impozantnim objektom, mostom Počitelj koji je dug skoro kilometar.

Ovih dana smo u promet pustili jedanaest kilometara dugu i  izuzetno zahtjevnu Zeničku obilaznicu. Uspješnim završetkom radova na ovom dijelu dobili smo još jednu potvrdu da se JP Autoceste FBiH, kao i domaće firme koje su sudjelovale u izgradnji, mogu nositi i s najvećim izazovima koje pred njih postavljaju ovako zahtjevni projekti.

U sadašnjim uvjetima odgovornost ove kompanije povećava se nekoliko puta i prelazi u formu društvene odgovornosti s obzirom na to da su brojni ekonomski procesi u Federaciji zaustavljeni. Mi smo svjesni da 100 miliona KM uloženih u izgradnju Koridora, kad se primijene multiplikatori, utiče na GDP sa skoro 300 miliona KM direktnih i indirektnih efekata. To znači, kada se planiranih 420 mililion KM uloži u autocestu, efekt na privredu će biti trostruko veći.

Putna infrastruktura i građevinarstvo umnogome su generator privrednog rasta. Građevinarstvo isporučuje 96% ukupne proizvodnje sektorima u BiH dok za vlastitu proizvodnju koristi 65% repromaterijala iz sektora u BiH, te je izuzetno važno za ukupnu privredu zadržati što je moguće veći nivo investicija, pogotovo u situaciji kada je najavljen opći pad ekonomske aktivnosti.

Bosna i Hercegovina se ponovo našla u saobraćajnom smislu u centru pažnje EU kroz projekt koji je od vitalnog značaja i za nas i za susjedne zemlja. Spreman je novi investicioni ciklus vrijedan 1,6 milijarde KM. ­ Nema više laganih trasa autoputa. Sad se ­auto­ce­sta ­gra­di ­kroz ­pla­nin­ska­ pod­ruč­ja ­slo­že­ne ­ge­o­lo­ške ­gra­đe,­ sa­ ve­li­kim­ bro­jem­ obje­ka­ta,­ du­gim ­mo­sto­vi­ma ­i­ tu­ne­li­ma, to su zahtjevne dionice i one podrazumijevaju rokove izgradnje od 20 do 36 mjeseci. Mi sad obezbjeđujemo završni dio za investiciju zatvaranja kompletnog Koridora. To je oko 850 mil­iona eura za izgradnju 51 kilometra na dionici od Ovčara do petlje Mostar jug.

Na cijelom koridoru imamo jedan prijelomni objeka – to je tunel Prenj od 10,5 kilometara, najveći tunel u regionu i za njegovu izgradnju treba pet i po do šest godina. Sve druge dionice mogu biti završene do tada.

Osim zatvaranja finansijske konstrukcije za najzahtjevnije projekte od Ovčara do Mostara jug, Preduzeće je nastavilo i s aktivnostima na preostalim dionicama na Koridoru. Ugovor o izgradnji je potpisan za dionicu Poprikuše – Nemila, dok se trenutno provode procedure za izbor izvođača na dionicama Nemila – Vranduk i tunel Kvanj – Buna. U saradnji s evropskim investicijskim kućama pripremamo se za raspisivanje tendera za dionice od entiteske granice, tj. od Putnikova brda pa sve do Poprikuša.

Koridor 5c je najambiciozniji investicioni program u Bosni i Hercegovini, koji zahtijeva značajne finansijske i ljudske resurse. Korist od Koridora 5c je višestruka za građane i bh. privredu.

U saradnji s Federalnim zavodom za zapošljavanje i Evropskom bankom za obnovu i razvoj pokrenuli smo projekte zapošljavanja mladih osoba na projektima izgradnje Koridora 5c, tako da smo već na projektu izgradnje tunela Ivan omogućili zaposlenje za 25 mladih, kojima će ovakav posao biti sjajna referenca za budućnost.

Sada po prvi put je zatvorena finansijska konstrukcija za sve dionice na Koridoru 5c osim u ovoj sada fazi od Ovčara do Bradine.

Realizacija ovog projekta doprinijet će socijalnom i ekonomskom razvoju, stvaranjem uslova za otvaranje novih radnih mesta, odnosno za smanjenje nezaposlenosti i razvoj nerazvijenih opština u BiH kroz koje će prolaziti, kao i poboljšanju opštih uslova života građana. Izgradnja ove trase omogućit će ubrzani razvoj turizma u BiH, gdje postoji ogroman historijski potencijal, olakšat će se pristup brojnim vjerskim i kulturnim objektima.

 

 

Direktor I Adnan Terzić, dipl.ing.