Aktivna gradilišta
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Putnikovo Brdo – Medakovo, potpisan je 11. studenoga/novembra 2022. godine.
Izvođač radova je Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. (Italija).
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 167,062,555.93 eura sa PDV-om, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca.
Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Na dionici Putnkovo Brdo – Medakovo će se graditi sljedeći objekti: šest mostova, jedan manji tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na Koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, izmještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine cca 3,5 kilometara te rekonstrukcija lokalnih cesta.
TEHNIČKI OPIS
Dužina dionice je 8,5 km. Početak trase je na izlazu iz tunela Putnikovo brdo 2 na međuentitetskoj granici. Dalje se trasa pruža prema petlji Usora na kojoj se nalazi bočno naplatno mjesto nakon kojeg trasa prelazi mostom preko regulisanog korita rijeke Usora te preko mostova dolazi do naselja Karuše. U Karušama trasa prolazi kroz brdo te je na toj lokaciji predviđen cut & cover sistem u dužini od 220 m. U nastavku trasa prolazi kroz naseljena mjesta Tešanjka i Medakovo kao i nenaseljena područja. Dionica se završava poslije petlje Medakovo.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
Glavne aktivnosti izvedene u ovom periodu su sljedeće:
− Raščišćavanje i krčenje 97% završenih radova.
− Zemljani radovi, izrada nasipa 80% završenih radova.
− Radovi na tuneluCut and Cover (na portalima) 70% završenih radova.
− Konstrukcije (bušenje šipova, betoniranje, stubovi, itd.) 45% završenih radova.
− Regulacija Rijeka Tešanjka i Usora 30% završenih radova.
− Izještanje Magistralne ceste M4, 70% završenih radova.
− Petlje Medakovo i Usora , 35% završenih radova.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Medakovo – Ozimice, potpisan je 09. ožujka/marta 2023. godine.
Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši Yuksel PROJE A.S. – Trasa d.o.o. Sarajevo Joint Venture.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao.
Izgradnja dionice Medakovo – Ozimice financirat će se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Na dionici Medakovo – Ozimice, ukupne dužine 21,5 km, gradit će se pored otvorene trase, šest mostova, jedan manji tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na Koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, izmještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine cca 3,5 kilometara te rekonstrukcija lokalnih cesta.
TEHNIČKI OPIS
Dužina dionice prema glavnom projektu iznosi 21,5 km. Početak dionice je lociran nakon petlje Medakovo, a u idućih cca 10 km trasa prolazi većinom kroz naseljena mjesta: Medakovo, Alispahići, N.Šeher, Ljubatović. Na trasi se nalazi i tunel dužine cca 2200 m, te dva dvostrana odmorišta. Nakon izlaska iz tunela trasa je položena prema jugu. U nastavku trasa prolazi obodima manjih naselja, te dolazi do petlje Ozimice gdje je i kraj predmetne sekcije.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
U izvještajnom periodu izvođeni su radovi:
Glavna trasa: Iskopni radovi, zamjena podtla i izrada nasipa u toku na trasi u dužini od 15 kilometara.
Petlja Ozimica: Radovi na izradi nasipa i krakova petlje. Zbog kolizije sa elektroinstalacijama na petlji trenutno manji intenzitet radova.
Odmorište Galovac i Tugovići: Radovi na zamjeni podtla na oba odmorišta.
Regulacija riječnog korita: Izrada korita gabionskim koševima kao regulacija rijeke Strupine. U Tešnju predviđeni radovi na regulaciji Trebačke rijeke i Tešanjke, gdje su u toku pripremni i iskopni radovi.
Mostovi – Osam velikih objekata:
M1 – započelo temeljenje
M2 – izrađena rasponska konstrukcija
M3 – Rasponska konstrukcija u toku
M4 – radovi nisu započeli
M5 – radovi na temeljenju
M6 – izrada stubova i priprema za radove na rasponskoj konstrukciji
M7 – Završeni radovi na rasponskoj konstrukciji
M8 – U toku priprema za izradu rasponske konstrukcije
Tunel Crni Vrh: Završeni radovi na izradi portalnih konstrukcija, radovi na iskopu u toku samo sa južne strane. Priprema za početak probijanja tunela sa sjeverne strane. Probijeno 130 metara desne i 100 metara lijeve cijevi.
Lokalne ceste i manji mostovi: Tokom izvođenja radova na trasi autoceste, paralelno će se odvijati radovi na lokalnim saobraćajnicama.
Hidrotehnički objekti: U toku izrada ovih objekata, završena izrada svih propusta na trasi.
Potputnjaci i natputnjaci: Tokom izvođenja radova na trasi autoceste, paralelno će se odvijati radovi na ovim objektima.
Elektrokolizije: U toku izmještanja instalacija telekomunikacija, Sn, NN i Vn na kompletnoj trasi. Nakon što se završi proces eksproprijacije započet će radovi na izmještanju dalekovoda 110kV, 13 stubnih mjesta i 2500 km trase.
Roštiljske konstrukcije: U toku izrada na dvije kosine, ostale nisu započele zbog pripreme dokumentacije prema Pravilniku o geotehničkim misijama.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Poprikuše – Nemila, potpisan je 16. studenoga/novembra 2020. godine.
Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S (Turska).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. (Italija).
Vrijednost Ugovora za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila je 208.059.247,42 eura sa PDV-om, odnosno 177.828.416,60 eura bez PDV-a. Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 milijuna eura, Europske investicijske banke (EIB) u visini od 90 milijuna eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milijun eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Predviđeni rok izgradnje je 42 mjeseca odnosno maj 2024. godine.
TEHNIČKI OPIS
Dionica Poprikuše – Nemila, ukupne dužine 5,5 km, gradi se prema ugovoru „design and build” (projektiraj i izgradi – žuti FIDIC).
Početak dionice je u neposrednoj blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepča. Na predmetnoj dionici od značajnijih objekata projektovan je tunel Golubinja (L=3659 m), mostovi Golubinja 1 (L=423,5/476,5 m) i Bosna (L=196/204 m) te vijadukti Golubinja 2 (L=138/138 m) i Kovanići (L=116/129 m). Dionici pripada i petlja poprikuše kao i Centar za kontrolu prometa.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
Tunel Golubinja: Iskop i primarna podgrada, izrada podnožnog svoda, temelja i sekundarne obloge, hidroizolacija i odvodnja stijenske vode, odvodnja vode sa kolovoza unutar tunela.
Trasa autoceste: Ugradnja kolektora oborinske kanalizacije i revizionih okana.
Zaštita kosine na kraju trase: Izrada horizontalne drenaže, ugradnja MAC drain mreža i torkretiranje između šipova, radovi iskopa, ugradnje štapnih sidara, armaturnih mreža i mlaznog betona.
Most Golubinja 1: Montaža nosača kablova.
Most Golubinja 2: Izrada nasipa i klina U2L, montaža nosača kablova.
Nadvožnjak Kovanići: Izrada klina i nasipa na upornjaku U2L i U2D, izrada AB prelazne ploče U2L i U2D, montaža nosača kablova.
Naplatna stanica: Ugradnja kolektora oborinske kanalizacije i revizionih okana.
Centar za kontrolu prometa: Ugradnja kolektora oborinske kanalizacije i revizionih okana.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Nemila – Vranduk, potpisan je 28. veljače/februara 2022. godine.
Izvođač radova je HGG Insaat Anonim Sirketi. (Turska).
Nadzor nad izvođenjem radova je Adel Al-Obaid Engineering Consultants and Ipsa Institut d.o.o.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 64.956.530,00 eura sa PDV-om, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca.
Izgradnja dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Kuvajtskim fondom za Arapski ekonomski razvoj (KFAED).
TEHNIČKI OPIS:
Ova dionica se nastavlja na dionicu Poprikuše – Nemila, početak je u Topčić Polju, a kraj na lokaciji iznad naselja Stara Stanica. Ukupna dužina poddionice je 5,67 km i gradi se prema FIDIC Uvjetima Ugovora o građenju – „Crvena knjiga“.
Autocesta je projektovana sa dva, razdjelnim pojasom odvojena kolnika, koji će imati po dvije vozne trake širine 3,75 m i jednu zaustavnu traku širine 2,50 m. Na trasi autoceste projektovani su sljedeći objekti: vijadukt “Stara Stanica” dužine l=38,0 m i 4 podvožnjaka.
Na izmještenom dijelu magistralne ceste, na potezima gdje trasa magistrale dolazi u koliziji sa rijekom Bosnom gradiće se dva mosta M1 i M2 oba dužina l=185,0 m. Također, planirana je izgradnja i jednotračne kružne raskrsnice u naselju Nemila.
U sklopu izgradnje poddionice Nemila – Vranduk izvodi se i regulacija rijeke Bosne kroz Nemilu u dužini oko 3,0 km.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
U proteklom izvještajnom periodu završeni su građevinski radovi na projektu izmještanja magistralne ceste M17 i izgradnje trase autoputa. Glavni radovi uključuju završetak kolovoznih konstrukcija, zemljane radove, izgradnju objekata i radove na regulaciji korita rijeke Bosne. Što se tiče kolovoznih konstrukcija, sloj tampona je završen između profila P66a i P195, ukupno obuhvatajući 15.248,82 m³. Prvi i drugi sloj asfalta su takođe završeni između istih profila, ukupne površine 25.522,15 m² za svaki sloj. Takođe, završena je asfaltna ispuna između postojećeg asfalta i predloženog ivičnjaka između profila P194 i P208. Zemljani radovi su nastavljeni na izmještenoj dionici M17 i autoputu, uključujući pripremne radove kao što su čišćenje i krčenje terena. Izvršeno je zasipanje zadnje strane potpornih zidova M17-1, M172, M17-3 i M17-4. Radovi usjecanja i nasipanja su izvedeni između profila P143 i P164. Iskop i ojačanje nasipa kamenim materijalom obavljeni su od profila P12 do P19. Na drugoj strani rijeke, radovi na iskopu i nasipavanju izvedeni su između profila P142 i P169, P170 i P176, te P66 i P72. Takođe, izvedeno je nasipanje gornjeg sloja tla ispred potpornog zida AC-1 i AC-2, kao i nanošenje površinskog sloja zemlje na izmještenom putu M17 te njegovo održavanje nakon zasijavanja trave.
Izgradnja objekata uključivala je završetak potpornog zida M17-4 do priključka na postojeću magistralu M17 između profila P179 i P192. Izgrađeni su AB objekti potputnjaka “Nemila Sjever” i “Odmorište” te većina pločastih i cjevastih propusta ispod trupa autoceste i izmještene magistralne ceste. Završeni su AB potporni zidovi M17-1, M17-3 i M17-4, dok je potporni zid M17-2 izveden 98%. Takođe, završeni su AB radovi na regulaciji korita Nemilske rijeke, kao i AB potporni zidovi Z4 i Z5 u blizini mosta u Nemiloj.
Radovi na regulaciji korita rijeke Bosne su takođe značajno napredovali. Završeni su radovi na izgradnji potpornog zida
Z2.1 i Z2.2, uključujući temelj i zidnu konstrukciju. Izgradnja potpornog zida Z4 i Z5 je takođe završena. Proširenje mosta preko rijeke Bosne na regionalnom putu u naselju Nemila je završeno, uključujući zatrpavanje za prelaznu ploču i postavljanje parapeta, dok su radovi na trotoaru u toku. Izvođeni su radovi na iskopu za regulaciju korita između profila P74 i P88, te P89 i P94. Završeni su radovi na tamponu (119,86 m³), asfaltnoj bazi (236,04 m²) i habajućem sloju na produžetku mosta Nemila.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk – Ponirak potpisan je 15. maja 2019. godine.
Izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicij d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak je 76.592.799,03 eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).
Predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseca, odnosno august 2021. godine.
TEHNIČKI OPIS:
Trasa autoceste poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5.3 km. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 (L=390 m) i Vranduk 2 (L=340 m) koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk (L=400 m) te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 m. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
Sektor 1: U proteklom izvještajnom periodu na Sektoru 1 ostvareni su značajni napreci u izvođenju radova, uključujući iskop tvrde stijene, geotehničke radove, zaštitu kosina, probijanje pristupnih puteva, kao i radove na obodnom kanalu. U sekciji 1 obavljen je iskop tvrde stijene uz upotrebu hidrauličnog čekića na više lokacija, uključujući stacionaže 0+750 – 0+810, 2. kosina, 2. korak, kao i 0+550 – 0+600 i 0+800 – 0+930, 2. kosina, 2. korak, i 0+770 – 0+800, 2. kosina, 1. korak. Bušenje i ugradnja IBO 51 sidra obavjeni su na stacionažama 0+660 – 0+675 i 0+710 – 0+790, 1. i 2. kosina, 1. korak, sa 76 komada dužine 18metara i 18 komada dužine 24 metra. Injektiranje IBO 51 sidara izvedeno je na stacionažama 0+580 – 0+600, 0+705 – 0+745 i 0+915 – 0+935, 1. i 2. kosina, 1. korak, sa 44 komada dužine 18 metara, 22 komada dužine 21 metar i 2 komada dužine 24 metra. U Sekciji 2, iskop tvrde stijene uz upotrebu hidrauličnog čekića izveden je na stacionaži 1+080 – 1+130, 1. kosina, 2. korak. Na stacionažama od 1+182.55 do 1+299.43, izvedeni su radovi na montaži oplate, armiranju i betoniranju obodnog kanala, na stacionažo 1+220 – 1+230.
Sektor 6: U proteklom izvještajnom periodu na Sektoru 6 ostvareni su napreci u izvođenju radova, uključujući iskop materijala, bušenje, miniranje, ugradnju sidra, zaštitu kosina i betoniranje. Na sekciji 3 obavljen je iskop materijala za naglavnu gredu zida od šipova. Izreno je bušenje za miniranje na stacionaži 3+675 – 3+730, 3. kosina, 1. korak, kao i miniranje iskopa na 3. kosini. Također, obavljeno je bušenje i ugradnja SN25 sidara dužine 12 metara (42 komada) na stacionažama 3+640 – 3+735, 2. kosina, 2. korak. Izvedeno je injektiranje SN25 sidara iste dužine na stacionažama 3+660 – 3+700, 2. kosina, 2. korak. Na Sekciji 4 obavljen je iskop materijala za temelje W zida, skraćivanje šipova, čišćenje i ispravljanje armature te izrada podložnog betona za temelje. Izvršen je iskop materijala privremene kosine na stacionažama 3+900 – 3+920, 3+940 – 3+970, 1. kosina, 1. korak, te na stacionažama 3+920 – 3+950, 1. kosina, 2. korak. Također, obavljeno je bušenje, ugradnja armaturnog koša i betoniranje šipova P3, P6 i P7. Zaštita kosine je izvedena ugradnjom trećeg sloja torkreta na stacionažama 3+940 – 3+970, 2. kosina, 2. korak, dok je privremena kosina zaštićena ugradnjom prvog sloja torketa na stacionažama 3 + 745 – 3+790, dok su montaža oplate, ugradnja armature i betoniranje obodnog kanala obavljeni na stacionažama 3+750 – 3+780. Također, izvršena je zaštita prve berme i izrada kanala berme, te ugradnja inklinometra.
Sektor 7: U proteklom izvještajnom periodu na Sektoru 7 ostvareni su napreci u izvođenju radova na zaštiti kosina, iskop materijala, bušenje, ugradnju i injektiranje sidara. Na sekciji 10 izvedena je zaštita kosine ugradnjom prvog, drugog i trećeg sloja torkreta te prvog i drugog sloja. Bušenje i ugradnja IBO32 sidara dužine 15 metara obavljeno je na stacionaži 4+770 – 4+790, dok su IBO51 sidra dužine 10 metara postavljena na 2. kosini, 1. korak, i sidra dužine 24 metra (na 1. kosini, 2. korak, stacionaža 4+790 – 4+810. Injektiranje IBO32 sidara dužine 15 metara i IBO51 sidara
dužine 12 metara izvedeno je na stacionaži 3+930 – 3+950, 2. kosina, 2. korak, dok su bušenje i ugradnja IBO32 sidara dužine 12 metara izvedeni na staconažama od 4+930 – 4+965. Na sekciji 11, iskop tvrde stijene uz upotrebu hidrauličnog čekića obavljen je na stacionaži 5+290 – 5+320, 4. kosina, 1. korak. Zaštita kosine je izvedena ugradnjom prvog sloja torkreta i prvog sloja mreže na stacionaži 5+280 – 5+320, 4. kosina, 1. korak, dok je zaštita drudge berme obavljena na stacionaži 5+310 – 5- 5+325.
Odlagališta:
Boški Potok: Nema aktivnosti.
Malinjak 2: Sječa i odvoz posječene drvne mase; Izrada pristupnih puteva; Uređenje deponije; Uklanjanje privremene ulazne građevine propusta; Armiranje i betoniranje obloge propusta Most Vranduk 1: Nema aktivnosti.
Most Vranduk 2: Geodetsko snimanje izvedenog stanja gornjeg ruba ploče rasponske konstrukcije.
Vijadukt Crni Potok: Nema aktivnosti. Realizovani progres radova na vijaduktu Crni Potok je na 71%.
Vijadukt Koprivna 1: Nema aktivnosti.
Vijadukt 2: Izrada dodatnih istražnih bušotina.
Vijadukt 3: Nema aktivnosti.
Tunel Vranduk: U proteklom izvještajnom periodu izvedeni su završni radovi koji uključuju izradu i postavljanje betonskih poklopaca za kablovski kanal i reviziona okna centralne odvodnje. Izrađene su prefabricirane betonske ploče (poklopci) za kablovski kanal. Nakon njihove izrade, ploče su postavljene na odgovarajuću visinu i fiksirane na revizionim oknima centralne odvodnje.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca potpisan je 01. augusta 2019. godine.
Izvođač radova je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši PROYAPI Engineering and Consulting INC. Balgat Ankara (Turska).
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 59.408.825,00 eura bez uključenog PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci odnosno april 2022. godine.
TEHNIČKI OPIS:
Trasa autoceste poddionica Ponirak – Vraca je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Vranduk – Ponirak i na jugu na poddionicu Tunel Zenica – Donja Gračanica.
Ukupna dužina dionice je 2,65 km, a glavni objekt na ovoj dionici je Tunel Zenica koji čini preko 90% trase autoceste i
sastoji se od dvije cijevi (desna cijev dužine 2420 m, a lijeva cijev dužine 2475 m). Predviđena metoda iskopa je NATM
(Nova austrijska tunelska metoda) koja je jako pogodna s obzirom na očekivane promjene geoloških i geotehničkih
uslova.
Predviđena metoda iskopa je NATM (Nova austrijska tunelska metoda) koja je jako pogodna s obzirom na očekivane promjene geoloških i geotehničkih uslova.U 2020.godini urađena je izmjena i dopuna glavnog projekta na osnovu kojeg će biti podnesen zahtjev za izmjenu građevinske dozvole što će rezultirati izmjenom tehničkog opisa odnosno promjenom dužine tunela na 3.300 metara.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
U izvještajnom periodu Izvođač je nastavio ranije aktivnosti kao što su: radovi na izradi kolovozne konstrukcije u zaustavnim nišama, radove na izradi trafostanica u nišama (PV4 i PV10), čeoni zid DTC na elektro, hidro i sos nišama, montaža ploča na kanalu hidrantske mreže, temelj trafo stanice TS4 na južnom portalu, postavljanje bravarije na hidrantskim nišama u DTC, ugradnja poklopaca šahtova na centralnom kolektoru u DTC i LTC, kompletirana ugradnja kablovskih regala, nosača adaptivne tunelske rasvjete u LTC, kompletirana ugradnja nosača PPS u DTC i LTC, kablirana bazna i adaptivna tunelska rasvjeta u DTC/LTC, kompletirano kabliranje plavih LED markera u DTC/LTC, kompletirano kabliranje crveno-bijelih LED markera u DTC, kabliranje panik rasvjete kompletirano u DTC, kompletiran značajan dio kabliranja sistema „slabe struje“, radovi na kabliranju elemenata ventilacije (grijač, sonda, signalni za vibracije) u DTC, radovi na kabliranju elemenata senzorike ventilacije (strujanje zraka i CO) u DTC.
Ugovor o izgradnji poddionice tunel Kvanj – Buna potpisan je 04.10.2024.godine.
Izvođač radova je konzorcij koji čine China Road and Bridge Corporation, Azvirt Limited Liability Company i Hering d.d. Široki Brijeg.
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tunel Kvanj – Buna iznosi 125.231.549,16 eura bez PDV-a, a financirat će se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Rok za završetak izgradnje poddionice Tunel Kvanj – Buna je 30 mjeseci.
Poddionica Tunel Kvanj – Buna duga je 5,25 kilometara i dio je dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m). Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom “Rotimski potok” (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.
Neposredno prije završetka ove poddionice bit će izgrađen natputnjak “Rujevice” (44 m) kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu izgradnje ove poddionice planirana je i izgradnja priključne prometnice na put Buna – Rotimlja, dužine 1414 m, s privremenim naplatnim mjestom.
Ugovor o nastavku radova na izgradnji tunela Hranjen- Faza I – nastavak LOT 1 (iskop i izrada primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi) i početak radova LOT 2 (ugradnja dijela sekundarne tunelske obloge) je potpisan 29.07.2022. godine.
Izvođač radova je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo, Bosna i Hercegovina.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo.
Vrijednost radova je 33.665.702,06 KM bez PDV-a, a nadzora je 1.499.982,00 KM bez PDV-a
Sredstva su osigurana iz Budžeta Vlade FBiH, i to pod stavkom koja se odnosi na gradnju autoputeva i brzih cesta.
Ugovora o probijanju glavne i servisne cijevi i izrade primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen, što predstavlja početak izgradnje prve faze brze ceste Sarajevo – Goražde potpisan je 22. septembra 2018. godine.
Izvođač radova je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo, Bosna i Hercegovina.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo.
Vrijednost radova je 81.899.883,00 KM sa uračunatim PDV-om, a sredstva u visini od 65 miliona KM su osigurana Odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti BH Telecoma.
TEHNIČKI OPIS:
Tunel Hranjen bit će dug 5,5 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Radi sigurnosti učesnika u saobraćaju tunel će imati 16 prolaza za evakuaciju pješaka, pet poprečnih prolaza za interventna vozila (u slučaju požara) kao i 10 parkirnih niša za zaustavlja vozila u kvaru.
Rok za izgradnju ovog najdužeg cestovnog tunela u Bosni i Hercergovini je 36 mjeseci.
Projekt izgradnje brza ceste duge 19,4 kilometara koja će spojiti Sarajevo i Goražde u poluprofilu vrijedan je 190 miliona KM i podijeljen je u dvije faze. Radovi drugog lota prve faze će uključivati sekundarnu oblogu i opremanje tunela i izradu brze ceste u poluprofilu.
Izgradnja tunela Hranjen predstavlja historijski projekat za Goražde jer će se cestovna udaljenost ovog grada na Drini i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara. S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i pol.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
U izvještajnom periodu izvođač nije imao radnih aktivnosti na tunelu, s obzirom da su radovi po svim ugovorima završeni u martu 2024. godine, kao i otklanjanje svih nedostataka. Izvođač je imao angažovano radno osoblje koje je potrebno za održavanje radova i praćenje konvergencija u tunelu.
Dužina poddionice LOT 3B je 1,44 kilometra, a radove izvodi domaća firma Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši Konzorcij: Divel d.o.o. Sarajevo, Saraj Inžinjering d.o.o. Sarajevo i Institut za građevinarstvo “IG” d.o.o. Banja Luka
Vrijednost ugovora je 23.283.000 KM sa PDV-om i finansira se iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.
Na ovoj poddionici gradit će se dva vijadukta..
Rok izgradnje je 14 mjeseci od dana uvođenja izvođača u posao.
LOT 3B je riješen kao gradski put sa dvije saobraćajne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.
Trasa LOT 3B je spoj petlje Vlakovo sa petljom na Mostarskom raskršću na magistralnu cestu M-17/M-5.
Izgradnjom LOT 3B omogućit će se bolja saobraćajna povezanost autoceste na Koridoru Vc sa mrežom saobraćajnica nižeg ranga, magistralnim i lokalnim cestama. Konkretnije, omogućit će se direktna veza za vozila koja prema petlji Vlakovo na autocesti dolaze sa kružnog toka na Mostarskom raskršću, odnosno iz pravca Kiseljaka, Rakovice, Pazarića i Hadžića.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
Privremeno je naložena obustava radova do ishodovanja Odobrenja za građenje. Potrebno je izvršiti usaglašavanje projektnog rješenja sa zahtjevima Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo i ishodovati potrebne saglasnosti te odobrenja. Rok za izvođenje radova je istekao u februaru 2022. godine i isti će se produžiti nakon što izvođenje radova bude izvijesno.
Ugovor o izgradnji brze ceste Lašva – Nević Polje (Lot 5) potpisan je 26.04.2022. godine.
Izvođač radova je firma Hering d.d. Široki Brijeg.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši Konzorcij: DIVEL d.o.o. Sarajevo i Zagrebinspekt d.o.o. Mostar
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 74.904.570,00 KM sa uračunatim PDV-om, s rokom
završetka izgradnje od 20 mjeseci. Izgradnja dijela brze ceste Lašva-Nević Polje, Lot 5 – petlja Vitez izlaz iz poslovne zone – petlja Nević Polje će se finasirati namjenskim sredstvima iz Budžeta Vlade FBiH.
TEHNIČKI OPIS:
Dužina sekcije ovog lota je 4,8 km, a na ovoj sekciji gradit će se četiri mosta i jedan vijadukt. Početak sekcije Lot-a 5 se nalazi poslije petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone, koja će biti izgrađena u sklopu gradnje Lot-a 4 (Poslovna zona Vitez). Na kraju sekcije Lot-a 5 predviđena je izgradnja petlje Nević Polje tipa denivelirani kružni tok. Na mjestu petlje, brza cesta se pristupnim rampama priključuje na magistalni put M-16.4 Nević Polje – Bugojno. Lot 5 je riješen kao cesta sa karakteristikama brze ceste sa dvije saobraćajne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.
U sklopu izgradnje ove dionice brze ceste je predviđena i regulacija rijeke Lašve na mjestima gdje je u koliziji sa trupom ceste.
AKTIVNOSTI NA GRADILIŠTU ZAKLJUČNO SA 30.06.2024.
U proteklom izvještajnom periodu vršene su sljedeće aktivnosti duž cijele trase:
● Objekti: Most Mali Mošunj 1, Most Mali Mošunj 2, Potputnjak Mali Mošunj, Most Stara Bila 1, Potputnjak Nova Bila, Most Gladnik, Potporni zid Z2, Most Nova Bila, Most Pečuhe, Potputnjak na km 8+520,00 i Potporna konstrukcija Nević Polje;
● Glavna trasa BC;
● Regulacija korita rijeke Lašve.