Na autocesti Koridora Vc, koja pripada transevropskoj mreži cesta imamo više tunela koji su projektovani i izgrađeni u skladu sa preporukama Direktive o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u transeuropskoj cestovnoj mreži koju je sačinila Evropska komisija.
Sigurnost u tunelima zahtjeva brojne mjere koje se, između ostalog, odnose na projekat tunela, sigurnosnu opremu, saobraćajnu signalizaciju, upravljanje saobraćajem, obuku hitnih službi, postupke u slučajevima nesreća, davanje informacija korisnicima o najboljem načinu ponašanja u tunelima i bolju komunikaciju između odgovornih tijela i hitnih službi kao što su policija, vatrogasci i spasilačke ekipe. Savremeni tuneli na autocestama, uglavnom su opremljeni opremom koja osigurava najviši nivo sigurnosti pri vožnji i prolasku kroz tunel (video nadzor, uređaji za otkrivanje i dojavu o eventualnom požaru, uređaji za provjetravanje i ubacivanje svježeg zraka, komunikacijska oprema, izlazi za nuždu i sl).
Vožnja tunelom razlikuje se od vožnje na otvorenoj cesti, ima svoje zakonitosti i zadanu dinamiku vožnje (zabranjena je vožnja unazad, okretanje ili polukružno okretanje, zaustavljanje ili parkiranje na saobraćajnim trakama, problem adaptacije oka na razinu osvjetljenja tunela pri ulasku ili izlasku, održavanje propisanog razmaka od vozila ispred, strogo pridržavanje propisane brzine vožnje – koja je u pravilu niža od ograničenja brzine za cestu kojom vozite).
Na 126,5 kilometara izgrađene autoceste nalazi se 14 tunela (tunel Hum, Pečuj, Ričice, Klopče, 1.mart, Oštrik, Ožega, Gaj, Igman, Vis, 25.novembar, Grab, Ivan i Bijela Vlaka). Tehnička oprema u tunelima važan je elemenat za veću sigurnost u prometu i značajno doprinosi vlastitom osjećaju sigurnosti. Tuneli su opremljeni sistemom video nadzora, sistemom svjetlosno promjenjive signalizacije, sistemom u slučaju požara i drugim sistemima na najvišoj razini sigurnosne tehnologije.
Iako su tuneli opremljeni najsavremenijim sistemima, važan faktor koji je odlučujući za sigurnost je znanje o tome kako se ponašati u vožnji kroz tunel. Vozite pažljivo jer svojim odgovornim ponašanjem, ne samo da povećavate vlastiti osjećaj sigurnosti tokom vožnje kroz tunel, već i smanjujete potencijalni rizik od nesreća za druge učesnike u prometu. Budite spremni na promjenu vremenskih uvjeta na izlasku iz tunela. Ne zaustavljajte se u tunelu jer niše za zaustavljanje u tunelu nisu parking mjesto, one služe isključivo za zaustavljanje u hitnim slučajevima.
Opće informacije o tunelima
| 14 | 2949 m | 13,29 km | 100 km/h |
| JP Autoceste FBiH
upravljaju s 14 tunela |
Najduži tunel
je 1.mart, 2949 m |
Ukupna dužina
svih tunela iznosi 13293,95 m |
Najveća
dopuštena brzina u tunelu je 100 km/h |





