Tunel Zenica na dionici Ponirak – Vraca od 3,36 kilometara je trenutno najduži iskopani tunel na koridoru 5c u BiH. Zahvaljujući ovom tunelu, put između Zenice i Žepča biće kraći za 6,5, a kada se urade još dvije poddionice, za 17 kilometara.
MNOGO VODE
– Dionica Ponirak – Vraca autoceste je u biti tunel Zenica. Poslije probijanja lijeve i desne tunelske cijevi, trenutno se betonira sekundarna obloga. Sekundarna obloga tunela je ono što vozači dok se voze kroz tunel vide. To je samo jedan segment izrade tunela. Dosad je izbetonirano sa južne strane tunela po 850 metara u obje cijevi, a sa sjeverne strane, u lijevoj tunelskoj cijevi je urađeno 1.250 metara, a u desnoj 890. Kad to saberemo, može se reći da je urađeno 50 posto ove sekundarne obloge. U ovoj fazi izrade tunela to je najobimniji dio posla, kaže za Oslobođenje Ahmed Mušija iz JP Autoceste Federacije BiH, šef projekta gradnje tunela Zenica.
KRAJ 2024.
Tunel Zenica se neće pustiti u promet dok se naredne tri dionice ne završe. To su dionica Poprikuše – Nemila koju radi Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska), Nemila – Vranduk za koju je nedavno potpisan ugovor i uvedena je firma HGG Insaat A.S. iz Turske i Vranduk – Ponirak koju radi konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d. d. Široki Brijeg (BiH). Procjena je da bi to trebalo biti završeno do kraja 2024. godine. Time bi država dobila još 19 kilometara autoputa.
Radovi na tunelu Zenica su počeli 9. decembra 2019. Izvođač radova je Euro-Asfalt Sarajevo, a vrijednost ugovora 69,5 miliona eura. Nadzor vrši konzorcij PROYAPI Engineering i Consulting INC Balgat Ankara (Turska). Tunel Zenica prolazi ispod planine Vepar i imat će devet prolaza za pješake, tri za motorna vozila i dvije zaustavne niše, a gradi se po NATM modelu (nova austrijska tunelska metoda). Na sredini tunel se nalazi na 550 metara ispod zemlje.
IZVOR: Oslobođenje