Inžinjeri Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine bili su u dvodnevnoj službenoj i radnoj posjeti gradilišta autoputa Smokovac – Mateševo, u Crnoj Gori koji implementira Monteput iz Podgorice.

Glavni cilj ove radne posjete je bio upoznavanje i razmjena iskustava s kolegama iz Crne Gore, gdje su nas primili direktor nadležan za upravljanje projektom autoputa, Goran Vujović, iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore, Miroslav Mašić, vođe tima ispred nadzora INGEROP Jan Lorange i Jovan Ivanović, te Duško Rondović glavni inžinjer CRBC-a.

Prvog dana posjete organiziran je obilazak gradilišta mosta Moračica s predstavnicima izvođača radova i nadzora. Drugog dana inžinjeri su obišli značajne objekte na trasi dionice autoceste i održali sastanak s predstavnikom investitora i predstavnicima nadzora. Predstavnik izvođača je pokazao nekoliko sekcija u izgradnji kao što su dionica gdje se izvode radovi na izgradnji armiranog nasipa, tunela i mosta.

Također održana je i kratka prezentacija projekta sa stepenima izvršenja na pojedinim sekcijama. Nakon prezentacije uslijedila je otvorena diskusija o realizaciji projekta s posebnim osvrtom iskustva i problematiku vođenja i upravljanja ugovorima prema uslovima ugovaranja prema Žutoj knjizi FIDIC-a.

Ova vrsta FIDIC ugovora podrazumijeva model tenderisanja po kojem ponuđači dostavljaju ponude na bazi zahtjeva naručioca (Employer's Requirements), podataka o inžinjersko-geološkim karakteristikama terena i relativno niskog nivoa razrađenosti projektnih rješenja. Posljedično, odabrani ponuđač – odnosno izvođač radova, je projektant Glavnog projekta odakle proističe naziv ovog modela ugovaranja „projektuj i gradi“ („design and build“).

Na temu načina vođenja ugovora prodiskutovano je više pitanja i kao važna, od strane domaćina, su istaknuta posebno ona koja se tiču faze projektovanja, blagovremenog definisanja rokova za izradu i dostavu Glavnog projekta.

-Monteput je kroz realizaciju svog projekta prošao kroz faze koje tek predstoje našem preduzeću. Nedavno je potpisan ugovor za probijanje i izradu primarne podgrade tunela Hranjen po modelu FIDIC- Žuta knjiga, a JP Autoceste FBiH su pred potpisivanjem još jednog ugovora po istom modelu za izgradnju dionice autoputa od izlaza iz tunela Zenica do ulaza u tunel Pečuj na obilaznici oko Zenice, kazao je Mehmed Bosno, šef Službe za ekspertize i kvalitet.

Iako se ne mogu predvidjeti sve nepovoljne okolnosti koje će u budućnosti dočekati JP Autoceste FBiH tokom realizaciju ugovora, barem za ovu fazu – projektovanje, kroz zahtjeve naručioca, jasno su definisani reperni datumi (milestones) koji precizno definišu obaveze izvođača u pogledu izrade i dostave pojedinih faza projekta.